reklama

Tak to je teda nieco

Kde je Danka? Kdeze sa to stratila? Takze pre vas vsetkych, co citate moj blog oznamujem. Som nazive. A nie len to. Som uz jednou nohou, vlastne jednym kridlom v oblakoch. Vsetci mi tu velmi chybate. Mamika, ocinko, Natalka, moj drobcek Sofinka a cela rodinka a priatelia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Akurat vcera sme vsetci uspesne ukoncili safety and emergency kurz. Tak to teda bolo nieco. Prebrat za tri tyzdne lietadla, vybavenie, nastroje, oznacenia, oznamenia, komunikaciu, zachranu v roznych podmienkach a situaciach, spacifikovanie pasazierov na palube a rozne pohotovostne situacie.

Tolko som sa neucila ani na vyske. Kazdy den aspon tri testy, ulohy a to nehovorim o prakrickych skuskch, ktore ma vcera uplne odrovnali. Ozaj to nie je take lahke ako som si myslela.

Vsetky dni sa mi akosi vlievaju dokopy. Mam pocit ako keby som tu bola rok, pretoze toho vieme naozaj vela. Neverim, ze som sa to vsetko naucila za tri tyzdne. Ide mi sice prasknut hlava, ale stoji to za to. Stoji to za ten pocit, ked prvykrat otvarate dvere lietadla. Ked kracate po letisku v reflexnej veste, motory sa krutia, lietadla sa pripravuju na odlet a vy stojite pod nimi a dotykate sa ich. Obcas sa mi chce od stastia plakat. Vacsinou sa to stava pri rannom behu, alebo ked ideme s Monikou a Adhmedom unaveni z treningu a vidim Boziu pracu, palmy, pust, more a tento zivot.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je tu tak nadherne.

Vsetko je ine a predsa sa tu citim ako doma. Tento zivot tu je pre mna uplne prirodzeny. Jedlo, kultura, ludia, moja praca. Mam tu Boha, kostol, okrem rodiny a priatelov mi tu toho naozaj vela nechyba.

Jedina vec, na ktoru si este predsa zvykam je tento biznis styl, cerveny ruz, dlhe, vzdy upravene nechty a vlasy. Nikdy som nezvykla chodievat takto upravena. Ja som skor ten upoteny, sportovy, teplakovy typ. No ako sme sa naucili na treningu pri preberani zachrannych akcii v dzungli. Musim byt agresivna, spinava a v takej situacii kaslat na grooming. Tak sa smejem a vravim dievcatam, ze ja som prave ten akcny typ letusky. Ten co bude agresivny, spinavy a bude jest chrobakov a kadejaku haved. Postavim chatrce z babmbusov a zachranim celu posadku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No kym nenastane ta situacia(a dufam, ze nikdy) musim si zvyknut byt na to, ze som kazdy den krasna, usmievava, upravena a bez jedinej chybicky. A takto krasna, nastajlovana a vycesana chodievam na treningy, kde instruktor dovlecie na prednasku zinineky a uci nas ako stlacat na tele "tlakove body", aby sme spacifikovali "rusiveho" pasaziera. A na kom sa to ucime? No predsa jeden na druhom. Tak si predstavte ako vyzeraju uladene slecinky, zhodene na zinienku. Z treningu som v ten den prisla uplne spotena, doskrabana a unavena. Ale unavena som kazdy den, tak uz to beriem ako prirodzenu sucast zivota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj nadalej sme mali podobny program, do obeda teoria, testy, skusky a po obede prakticke casty. Tie nase simulatory som si teda riadne oblubila. Velmi lahko sa clovek preorientuje zo skolskych lavic, ci z prednaskovych tried do interieru lietadla. :D

Cez vikend sme dokonca boli nechtiac "obete" stroskotania, pretoze sme sluzili starsim clenom posadky ako zive figuriny pri skuskach a pri natacani instruktazneho videa.

A co tie nase skusky? Ach jaj. Spomeniem asi najpodstatnejsiu cast praktickej casti. Sedite si na svojom letuskovskom sedadle v simulatore, ked tu zrazu kapitan zakrici, ze sa rutite do vody a musite konat. A to je teda nieco. Tolko roznych postupov, tolko roznych siituacii. Prikazov, ci alternativ. A to vsetko musite vediet "by heart" a nejde o to len sa to nabiflit. Musite vediet konat. Konat pod tlakom. Lebo ak nie? Zomru ludia. A vy tiez. Nie je to ucenie ako v normalnej skole, ked si vravite. Na co sa to ucim, aj tak mi to k nicomu nebude. Toto ucenie sa nesie v style. Nie Danka, nesmies ist na vecko lebo prepasnes tuto cast. Pocuvate kazde slovo a je jedno ci ste unaveny, hladny, smadny. Toto je podstatne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes sme mali prednasku od pol deviatej do piatej vecera. No sme stastni. Lebo tieto tri tyzdne boli fakt namahave, takze nas dnes caka odmena. To spominam len preto, aby ste si nemysleli, ze cez vikend sedime na izbach. Nebojte. Chodime von, na nakupy, (ved musime niekde minat vyplaty)na vylety a do pat hviezdickovych hotelikov, aby sme sa mali kde opalovat.

Ano. Je to raj na zemi. Plnime si sen. No tak ako stale, aj toto ma svoje svetle aj temne stranky. Ak chcete raj, musite driet. A my sme sa za tieto tri tyzdne teda nadreli dost. A to nie je vsetko. K tym temnejsim strankam patri aj to, ze sa nebudem doma na Vianoce najlbizsich sest rokov. A celkovo budem doma za rok asi dva tyzdne. Takze priatelia moji. Tesim sa na vase navstevy v Bahraine, ci inych uzasnych destinaciach, kam lietame. Pre moju rodinku to neplati. S nimi budem tak casto, ako budu chciet, kedze mozu prist kedykolvek za mnou.

Verte ci nie, po slovensky sa mi pise strasne tazko. Nad niektorymi slovami musim dost dlho uvazovat, pretoze ich kazdy den pouzivame len v anglictine, tak mi prepacte chybicky a kudne ma opravte. Idem sa teda chystat, pretoze o chvilku sa ide za odmenu na plazovu party.

Ozaj. A este by som zabudla spomenut to najpodstatnejsie. Nasla som si tu spriaznenu dusicku. Aj keby sa stalo neviem co a nemohla by som lietat, dakujem Bohu za moju Moniku. Tesim sa ako spolu budeme byvat, lietat a po veceroch chodievat do Baskin Robins na zmrzlinove pohare a na druhy den sa stazovat, ze mame tucne bruska a odteraz sa stravujeme len zdravo.

Drzte mi prstiky aj nadalej. Zacina nam servis a dalsie skusky. :)

Danka Balogová

Danka Balogová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dcérou mojich skvelých rodičov a sestrou mojich úžasných súrodencov.Mám rada jednoduché veci a usmievavých ľudí. Ďalej milujem Boha, letectvo, šport, zvieratká, východ a západ slnka, pozorovanie mrakov na oblohe, keď ležím na deke v tráve a lozia po mne mravce. Tiež rada pijem horúci čaj v rukavičkách z termosky keď vonku mrzne, ovoniavam rozkvitnuté stromy a upokojujú ma poriadne búrky. Behávam maratóny, čítam knihy, rada pečiem a ešte radšej jem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu